Tuesday, March 3, 2020

מחשבות בעקבות יום הבחירות ו' אדר תש"ף

כן, יצאנו אתמול להתנדב. הדרמנו קצת לאשקלון, הצטרפנו אל המטה האשקלוני, קיבלנו חולצות מגניבות שאין לי מושג מתי ועד ייצא לי ללבוש אותן, הצטוותנו ויצאנו לדרך.
היו צחוקים, היו כלבים שנבחו עלינו, הביא פיצה ועוגה ומטבעות שוקולד למטה (יעני, שולחן 'הפקר' נייד)...

מה לא היה? אנשים שהשתכנעו לצאת ולהצביע ימינה.
אתמול נפקחו לי קצת העיניים: אנשים שהם לא חובשי כיפה פשוט לא מכירים מישהו מלבד ביבי. ביבי, ביבי, ביבי. ליכוד נשמע גם פה ושם. אבל ביבי בכל מקום. אשריהם שהם לא שמאלנים (אני לא רוצה לחשוב על מה הפעילים במרכז היו צריכים להתמודד עם)...
אבל! לא רק שהעם מנותק מהפוליטיקה, הפוליטיקאים מנותקים מהעם. מאתמול בערב יש לי תמונה בראש של כל מיני כנסים של ימינה/מפלגות דתיות מהשנים האחרונות, קהל גדול, מרימים את הח"כים על הכתפיים וכו'.

 זו אשלייה! קומץ של צאצאי מפד"לניקים מגיעים להתכנסויות האלו. ברור שהם ירקדו לצלילי "לילילילי", "שאו שערים" ו"שורו הביטו". ברור שהם ישמחו לראות את "האנשים שלנו בכנסת". אבל מחוץ לבועה הפסטורלית הזו של "הדתיים", יש אחוזים עצומים של עם ישראל שפשוט. לא. מכירים. את הדתיים. חד משמעית. לא פלא שמעולם לא הצלחנו לחזור ל12 מנדטים של "משהו חדש מתחיל". זה היה פוקס, נס, לא ברור בעליל. נכון להיום, משהו כמו 99% מהמצביעים של גלגול המפד"ל הם חובשי כיפה.

סיון רהב מאיר כתבה הערב: "לא העם מקולקל אלא הפוליטיקה מקולקלת". ללא ספק. העם הימני ממשיך להבציע ביבי כי הוא לא באמת מכיר אפשרות אחרת. הוא לא מכיר אפשרות אחרת משום שהאפשרויות האחרות לא "יורדים" אל העם כדי להכיר להם את האפשרות שהם מציעים.

 רואים את אחד מהמתמודדים לנשיאות ארה"ב"The West Wing" אני לא יודע אם הדבר הזה נכון או לא, אבל בסדרה בראשית דרכו, לפני הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, עובר בית-בית, מציג את עצמו, גורם לעם להכיר אותו, את דעותיו, השקפותיו וכו'. בפרק אחר מופיע מתמודד אחר עושה ערב שיח עם אנשים מקומיים באיזה בר או משהו, יש קצת אוכל, שתייה, אבל בעיקר הוא מציג את השקפותיו ויש לאנשים זמן לשאול שאלות ולדון איתו. והוא מאוד כנה בהצגת המצע שלו. שני האנשים האלה הם דמויות מרכזיות בסדרה ואכן זוכים בבחירות...אבל הרעיון המוצג לדעתי הוא טוב מאוד - אבל הוא לא מיושם בארץ. ולכן לא פלא שהמוטו של ימינה הפעם היה "הפעם שומרים על הבית" - זה משהו שבאמת הצליח - הם לא השיגו יותר ממקודם. שימור, לא מעבר. כי אין להם מושג באמת איך ללכת אל המעבר. הם נשארים בראש של מפלגה סקטורלית. לא נגיע לשומקום אם נשאר ככה קטנים, נרמסים.

ובכן, זה המצב, וחבל באמת שזה כך.

שנזכה שמנהיגיניו יפקחו קצת את העיניים, שנזכה להתאחד יותר עם שאר עם ישראל.

No comments:

Post a Comment